Blog

Sublimmme

2017

Cum sa eliminam treptat zaharul din alimentatie. Iata cu ce il putem inlocui in deserturile sanatoase raw-vegane

5 inlocuitori naturali ai zaharului

Cum sa eliminam treptat zaharul din alimentatie. Iata cu ce il putem inlocui in deserturile sanatoase raw-vegane

 

Auzim din ce in ce mai mult in jurul nostru ca ar fi indicat sa renuntam la zahar (la cel alb, in mod special) si sa urmarim sa-l inlocuim cu un indulcitor natural si sanatos.

Aceasta nu este o sarcina dificila, ci mai mult un proces de vointa si determinare de a lua o decizie in directia aceasta, urmand apoi sa gasim cele mai potrivite optiuni pentru aceasta schimbare in alimentatie.

Cunoastem ca cea mai mare ispita a zaharului se afla in deserturi. Ce greu este sa spunem nu unui desert cu care am crescut de mici, cum ar fi unui ecler cu ciocolata sau unei amandine bine insiropate! Dar ce bine ca acum avem si alte optiuni, cel putin la fel de delicioase, care sunt facute cu indulcitori naturali si sanatosi. Putem opta oricand pentru un desert raw-vegan si sa ne bucuram totodata de deliciile unui rasfat dulce, 100 % natural si fara zahar!

Iata ce indulcitori naturali putem gasi in deserturile raw-vegane si pe care ii putem folosi si noi cu succes ca inlocuitori ai zaharului:

1. Zaharul de cocos este un indulcitor natural obtinut din seva florii de palmier. Se comercializeaza sub forma de pasta, pudra sau cuburi de zahar de culoare galben caramelizat. Gustul duce si el spre caramel, fiind foarte asemanator cu zaharul brun. Procesarea lui este mult mai mica decat cea a zaharului alb, ceea ce inseamna ca ne putem bucura de o mare parte din nutrientii sai: fier, zinc, calciu, potasiu, polifenoli si antioxidanti. Are in compozitia sa inulina, ceea ce ii confera un indice glicemic mult mai mic decat al zaharului obisnuit (35 comparativ cu 60).

Si continutul de fructoza al zaharului de cocos este mai mic decat al altor indulcitori. Spre exemplu, nectarul de agave este 90% fructoza, pe cand zaharul de cocos este doar 45%.

2. Indulcitorul din extract de stevia este obtinut din frunzele plantei Stevia rebaudiana, o planta salbatica din zona Americii de Sud (Paraguai si Brazilia). Este un indulcitor preferat de multi consumatori datorita faptului ca are 0 calorii si 0 carbohidrati, favorizand nu doar sanatatea, ci si silueta. Extractul de stevia este de 10-15 ori mai dulce decat zaharul normal. Daca este procesat, acesta ajunge chiar sa fie de 300 de ori mai dulce decat zaharul. Poate fi achizitionat sub forma de pudra, lichid sau chiar si frunze.

3. Siropul de orez este un indulcitor 100 % natural si este obtinut din orezul brun. Are o consistenta si o culoare foarte asemanatoare cu miere, cu un gust usor caramelizat. Puterea de indulcire este aproape trei sferturi comparativ cu mierea. Contine o serie de nutrienti, precum mangan, vitamina B si fier. Are un indice glicemic mai mic decat alti indulcitori si nu contine gluten. Contine magneziu care amelioreaza simptomele astmului si cele ale migrenei, putand fi de ajutor atunci cand oboseala se instaleaza.

4. Siropul de struguri este un indulcitor 100 % natural si sanatos ce poate fi folosit cu succes in prepararea deserturilor. Trece printr-o procesare usoara si se regaseste sub forma lichida, usor vascoasa, mai subtine insa decat mierea. Poate fi regasit si sub forma incolora daca nu se doreste a modifica culoarea cremelor de la deserturi.

5. Mierea ramane un indulcitor natural foarte des folosit datorită proprietatilor sale curative si nutritive cu care ne-am obisnuit de-alungul timpului. Este denumita si alimentul vietii, iar 100g de miere are 315 calorii si are aceeaşi valoare nutriţională ca :5 ouă, sau 700g morcovi, sau 1,4 kg cartofi, sau 600 ml lapte, sau 2 banane, sau 3 portocale. Nu este recomandata insa persoanelor care au colesterolul ridicat, insa are o multime de proprietati terapeutice, precum: antibacterian, antibiotic, anti-oxidanr, antiinflamator, bio-stimulator, curativ, depurativ, imunostimulent, regenerativ, tonicardiac, etc. Are o mare putere de indulcire si este recomandata folosirea moderata in prepararea deserturilor.

 

Primul pas catre schimbare este cunoasterea si constientizarea, iar mai apoi decizia de a actiona. Sa ne bucuram de o viata sanatoasa care pleaca de la premisa ”suntem ceea ce mancam”.